2017. 1. 13. 10:03ㆍ주간 구매 랭킹/Various
IT블로그 엔가젯에서 CES 최고의 제품들을 선정하여 상을 수여 했습니다. CES2017의 제품중 15개 카테고리에서 우수한 제품들을 선정하고 독자 투표에 의해 제품이나 서비스에 CES최우수상을 수여합니다. 15개 카테고리 중 자율주행과 관련된 수상작들이 있어 포스팅 했습니다.
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■혼다의 주행 보조 오토바이 (Honda's amazing self-balancing motorcycle defies gravity)
#수상부문: Best Automotive Technology & Best Innovation (Disruptive Tech)
[출처: engadget]
디트로이트 모터쇼는 CES 때문에 타격을 입었다고 하는데요. 자동차 업체들이 혁신을 담은 자동차들을 디트로이트 보다는 라스베이거스에서 보여주길 원한다고 합니다. 올해도 CES에는 많은 자동차 업체들이 참여했고 그중에서도 인상적인 제품은 혼다의 주행 보조 오토바이 라고 할 수 있습니다.
이 오토바이는 라이더 없이도 똑바로 서있고, 스스로 움직일수도 있습니다. 고속에서는 자동으로 밸런싱을 맞출 필요는 없습니다. 달리고 있기에 자동으로 밸런싱을 맞출 필요는 없으나 속도를 줄이게 되면, 오토바이 스스로도 자율 주행이 가능하도록 자동으로 밸런싱을 맞추게 됩니다.
▼아래는 엔가젯에 소개된 원문 내용입니다. [원문 전체내용 확인]
(Honda's bike doesn't just help a person keep a bike upright, though. The motorcycle also keeps itself upright, even without a rider. The researchers realized that if a bike can stay upright on its own, then why not allow it to drive itself? So it did. If you're thinking that Honda has outfitted its research bike with gyroscopes, though, you would be mistaken. Instead the company has taken its Uni-Cub mobility research and applied it to a real-world problem.
The bikes doesn't stay in self-balancing mode at all times. At high speeds, the feature isn't needed. But when you slow down the bike transforms from regular riding mode to balance mode. When it does this, the front forks (the metal bars that connect the front wheel to the rest of the motorcycle) extend the front tire away from the rest of the cycle lowering its center of gravity. No word on when a bike with the Riding Assist technology will actually end up in production, but we're hoping it happens soon, for the sake of our side mirrors and grips.)
유투브의 영상을 보시면 바로 이해가 되실겁니다.
[출처: Honda Riding Assist]
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■장애인들의 불편함 없는 이동을 위하여 Whill Model M
#수상부문: Best Accessibility Tech
[출처: engadget]
미국에서만 2백만이 넘는 사람들이 휠체어에 의존하고 있습니다. 이들이 의지하는 휠체어는 경사면을 이동하거나, 울퉁불퉁한 거리를 이동할때 불편함을 겪을 수밖에 없습니다. 일부 기업이 전동용 휠체어를 만들었지만 거리를 마음대로 이동하기에는 완벽하다고 할 수는 없고, 부피가 너무 커서 공공의 출입구를 정상적으로 이용이 힘들었습니다. 그래서 수동 휠체어 이용자들이 모터를 사용한 전동 휠체어를 잘 사용하지 않게 되었죠. 이와 같은 불편함을 획기적으로 개선한 제품으로 최고의 접근성을 수상했다고 합니다.
모델 M은 콤팩트한 디자인으로 기존의 수동 휠체어와 부피가 동일하고 오른쪽 팔걸이에는 작은 콘트롤러가 있어 심플하게 주행을 할 수 있습니다. 돌로 덮인 길이나 울퉁불퉁한 도로에서도 부드럽게 회전하고 경사가 높은 곳도 무리없이 올라갈 수 있다고 합니다. (Whill's all-terrain wheelchair is built for rough surfaces)
▼아래는 엔가젯에 소개된 원문 내용입니다. [원문 전체내용 확인]
Danielle Kent rode her wheelchair toward a black ramp at the Las Vegas Convention Center, where CES is taking place. She gently pressed on a small controller on the right armrest before the powered wheelchair went over a 3-inch bump to climb the incline. Seconds later, Kent made a smooth turn onto a stone-covered path. The personal vehicle, designed by a wheelchair-making company called Whill, navigated the bumpy end of the ramp with ease.
More than two million people rely on wheelchairs in the US alone. Still, accessibility vehicles like wheelchairs have seen little improvements over the years. While some companies have been building powerful machines that can help people with disabilities navigate the streets, most electric wheelchairs continue to be too bulky for public doorways and tend to get stuck on turns and rough surfaces. The limitations keep many manual wheelchair users from switching over to powered machines. The latest model from Whill, however, is designed to instill confidence in the users so that they're able to move independently.
Model M is an all-terrain personal electric vehicle with omni-wheels and a sturdy build. It enables people with multiple sclerosis and spinal cord injuries to use the same machine both indoors and outdoors. According to Kent, the director of product marketing at Whill, the new design takes up almost the same amount of room as her old manual wheelchair. The compact machine pushes the wheelchair to run at three speed modes plus a stationary mode that keeps it stable in case someone knocks into it. But that's not all the machine will do.
The company also has plans to introduce autonomous driving for people with disabilities, suggesting the built-in software has the potential to evolve as driverless technologies become more capable of moving wheelchairs. Additionally, Whill has a mobile app in the making that will wirelessly help control navigation for safer mobility.
[출처: WHILL Model M Maneuver the World]
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■최고의 드론상 UVify Draco HD
#수상부문: Best Robot or Drone
[출처: engadget]
레이싱 드론으로 만들어진 이 녀석은 드라코라는 이름을 가지고 있습니다. 드라코는 경기에서 112km/h의 속도로 날 수 있으며직진시에는 최대 160km/h의 속도까지 올릴 수 있죠. 부품의 교체도 쉽게 할수 있고 최적화를 위한 별도의 납땜 작업도 할 필요가 없습니다. 팔·모터 등이 망가져도 새것으로 교체할 수 있다고 합니다.
가격은 499달러로 (한화 60만원 정도)로 경주용 터무니 없이 비싼가격도 아닙니다. 올 여름즈음 출시되어 속도를 즐길 수 있다고 하네요
▼아래는 엔가젯에 소개된 원문 내용입니다. [원문 전체내용 확인]
Should you ding your drone while flying, you still won't need to solder anything, as most of the parts are easily replaceable. If you break an arm, or motor, you can simply clip a new one back in and you're good to go. Draco itself will cost about $499 (without transmitter/controller), while new motor arms should be about $30. Not cheap, but not a huge sum either. The drone's carbon-fiber frame means it's built pretty solid anyway, so breakages shouldn't be too common if you don't fly like an idiot.
[출처: CES 2017 UVify DRACO racing quads]
원문참고 engadget | 내용참고 lg 전자
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